Prawidłowa eksploatacja opon samochodów osobowych.

Opona Radialna i Diagonalna

Opona Diagonalna:

Jest to opona pneumatyczna, w której nitki kordu sięgają do stopek i ich kąt ułożenia jest zmienny i mniejszy od 90° w stosunku do linii środkowej bieżnika. Do zalet opony diagonalnej zaliczamy dużą odporność na uszkodzenia mechaniczne, cichobieżność, prostą konstrukcja. Jej wadą jest odkształcanie czoła bieżnika podczas poruszania się opony z dużą prędkością po prostej, co w efekcie daje zmniejszenie powierzchni przylegania czoła bieżnika do nawierzchni. Ich spore opory toczenia zwiększają zużycie paliwa.

Opona Radialna

Jest to opona pneumatyczna, w której nitki warstw kordu sięgają do stopek i - co odróżnia ją od diagonalnej - ułożone są w zasadzie pod kątem 90° w stosunku do linii środkowej bieżnika. Osnowa opony radialnej jest ograniczona przez praktycznie nierozciągliwe obwodowe opasanie. Opona ta jest droższa w produkcji oraz podatniejsza na uszkodzenia mechaniczne, ale zapewnia lepsze prowadzenie samochodu. Duża sztywność bieżnika oraz znaczna elastyczność boków opony radialnej powodują, że bieżnik przylega całą szerokością do nawierzchni nawet przy dużej prędkości jazdy, w czasie jazdy na prostym odcinku drogi, jak i w czasie pokonywania zakrętów. Większa sztywność czołowa bieżnika zmniejsza opory toczenia, co pozwala na zmiejszenie zużycia paliwa.